close
تبلیغات در اینترنت
وبلاگicon
مصادیق بت در عصر کنونی کدامند؟

کلینیک روح درمانی،حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم با موضوع "سبک زندگی قرآنی" که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با تأکید بر این که قرآن کتاب هدایت الهی است که انسان را به سوی اهداف از پیش تعیین شده رهنمون می سازد، تصریح کرد: عدم توجه به اعجاز قرآن کریم، کمرنگ شدن مراجعات انسانی به آیات الهی را به همراه داشته، انسان را از جنبه هدایتی آیات الهی محروم می‌سازد.

وی احساس امنیت در محیط‌های مختلف اجتماعی را از اصول مهم و تأثیرگذار رسیدن به هدف دانست و تصریح کرد: انسان در صورت وجود امنیت، وارد مرحله رشد و تعالی می‌گردد. اگر فضای اجتماع و خانواده از امنیت پایداری برخوردار نباشد، پای ورود غیر خودی‌های برای تسلط و تأثیرگذاری بر تربیت نسل‌ها به میان خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که هدف از خلقت رسیدن انسان به مقام عبودیت و بندگی در برابر اوامر الهی است و انسان برای کسب رضای الهی باید شب روز تلاش نماید، اظهار داشت: انسان قرآنی همیشه خود را بدهکار درگاه الهی می‌داند و تمام هستی و لحظه لحظه‌های بندگی را نعمتی از جانب ذات اقدس الهی می‌شمرد.

وی با اشاره به آیه «...وَلَـكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى...» (سوره الانفال، آیه 17) خاطرنشان کرد: همه تلاش انسان برای رسیدن به مقام تسلیم است و آدمی در این مسیر تمام توفیق و توان مبارزه با دشمنان الهی را نعمتی از جانب خداوند متعال می‌داند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، آیه 129 سوره بقره را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انسان قرآنی، ضمن توجه به دستورات محکم الهی، همواره امورات زندگی خویش را بر اساس وحی و آیات الهی تنظیم می‌کند.

این استاد حوزه، خواست رضایت الهی را تنها معیار فعالیت‌های دنیوی در زندگی قرآنی دانست و اظهار داشت: اگر انسان فعالیت‌های دنیوی خود را بر اساس آموزه‌های الهی تنظیم ننماید، آموزه‌های شیطانی در زندگی او نفوذ خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه ضمن اشاره به حدیث «الْعُبُودِیَّةُ جَوْهَرٌ کُنْهُهَا الرُّبُوبِیَّةُ»، خاطرنشان کرد: عبودیت درگاه الهی، جوهره‌ای است که در پی آن کار خدایی نهاده شده؛ به‌گونه‌ای که عبودیت ذات اقدس الهی کرامت‌های فراوانی را نصیب انسان می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، با بیان این‌که یکی از بارزترین دغدغه‌های انسان قرآنی و تربیت یافتگان مکتب الهی، تربیت فرزندان است، ابراز داشت: اگر فرزندان آدمی به خوبی تربیت یابند، برای هر کار خیر ایشان، ثوابی نیز برای والدین و مربیانش ثبت می‌گردد.

وی با اشاره به آیه «ل لِّعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُواْ يُقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَيُنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلانِيَةً مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خِلاَلٌ» (سوره ابراهیم، آیه31) با بیان این که نماز چشمه‌ای از تجلی دینداری انسان است، اظهار داشت: اقامه نماز یعنی این که انسان ضمن درک تمام اجزاء نماز، تمام همت خود را برای نهادینه سازی این فریضه الهی در سبک زندگی خویش به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی احادیث «الصَّلاة مِعرَاجُ المُؤمِن» و «الصَّلاةُ قُربانُ كُلِّ تَقِيٍّ» را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: نماز انسان را آسمانی می کند و سلام آخر نماز نیز به منظور ورود مجدد انسان به معراج سفر کرده، بر فرشتگان ناظر اعمال صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به آیات 35 و 36 سوره ابراهیم، با تأکید بر این که احساس امنیت روانی نخستین مؤلفه در رشد تربیتی جوانان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در زمان گذشته بت‌ها عاملی برای به اضمحلال کشاندن انسان‌ها شمرده می‌شدند؛ در عصر کنونی نیز باید مراقب بت‌های زمانه که به نوعی در رسانه‌های انحرافی تجلی یافته، باشیم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، اظهار داشت: در آیات ذکر شده، حضرت ابراهیم(ع) به عنوان پیامبر الهی، از دغدغه‌ای فزاینده نسبت به تربیت فرزندان و دوری آنها از ابزار انحرافی که در آن زمان در قالب بت تجسم یافته بود، داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که والدین تأثیرگذارترین افراد در تربیت نسل‌ها هستند، ابراز داشت: به انحطاط کشیده شدن، نسل امروز که پدران و مادران نسل آینده نیز به شمار می‌روند، نسل‌های آینده را تهدید می‌کند.

حوزه نیوز

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. ضمنا این وبلاگ در ستاد ساماندهی سایت های وزارت ارشاد ثبت گردید و هرگونه کپی برداری از مطالب آن بدون درج منبع و لینک آن شرعا مجاز نمی باشد. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir