close
تبلیغات در اینترنت
وبلاگicon
حضرت زهرا (س) در بیان آیت الله ضیاءآبادی

کلینیک روح درمانی،علما و اساتید اخلاق بسیاری درباره شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) سخن گفته‌اند و در واقع همه ما انسان‌های به اندازه درک و ظرفیتی که داریم از دخت رسول اکرم(س) سخن می‌گوییم، اما برای شناخت این بانوی بزرگوار بهتر است از شخص پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم‌السلام کمک بگیریم.

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از جمله اساتید اخلاق شهر تهران است که بر همین مبنا به توصیف جایگاه والای حضرت زهرا(س) پرداخته است که در ادامه می‌آید:

 

 

حضرت رسول(ص) درباره صدیقه طاهره(س) می‌فرماید: «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ (هَیْئَةً لَکَانَتْ) فَاطِمَةَ»؛‌ اگر بنا بود تمام زیبایی‌ها از جمله زیبایی صورت، سیرت، عقل، فکر و اخلاق و ... خلاصه شود و به صورت شخصی در آید آن شخص حضرت زهرا(س) بود، البته آن حُسنی که رسول خدا(ص) بخواهد روی آن تکیه کند و به نظر ایشان زیبا بیاید.

بنابراین اگر قرار بود تمام زیبایی عالم به تمام معنا تجلی پیدا کند فاطمه(س) بود و بلکه بالاتر از آن. چرا که صدیقه طاهره(س) در وصف گنجانده نمی‌شود.

«إِنَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی خَیرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ کَرَماً» دختر من فاطمه بهترین مردم روی زمین، عنصراً و شرفاً و کرماً است.

 

 

 

*چرا حضرت زهرا(س) زهرا نامیده شد

از امام عسکری(ع) در کتاب بحارالانوار روایت شده است: «لِمَ سُمّی زهرا»؛ چرا صدیقه طاهره(س) زهرا نامیده شد، چون زهرا یعنی درخشان، نورانیتی که روشن می‌کند.

چرا زهرا(س) زهرا است؟ سمیّت فاطمة الزّهراء فقال کان وجه‌ها یظهر لامیرالمؤمنین(ع) من اوّل النّهار کالشمس الضّاحیة و عند الزّوال کالقمر المنیر و عند غروب الشمس کالکوکب الدُّری.

ایشان روزی سه جلوه داشت؛ حضرت زهرا(س) برای امیرالمؤمنین(ع) در اوّل روز جلوه‌ای مانند آفتاب تابان، هنگام زوال خورشید جلوه‌ای مانند ماه تابان، هنگام غروب آفتاب هم جلوه‌ای داشت مانند ستاره فروزان!

این حدیث نکته‌ای دارد؛ آیا به حسب ظاهر می‌گوییم می‌درخشید و جلوه‌ای داشت؟!

کسی که برای حضرت امیر(ع) جلوه کند چگونه باید باشد، نور ظاهری نیست که باید دلربایی کند، یعنی وقتی حضرت زهرا(س) مقابل امیرالمؤمنین(ع) جلوه می‌کند، گویی پرده‌هایی کنار می‌رود و حقایقی از این راه برای مولا مکشوف می‌شود.

ما چه می‌دانیم چه استبعادی دارد؛ ذات حضرت حق، راه‌های گوناگونی برای رسیدن امام علی (ع) به حقایق عالیه دارد، شاید یکی از این راه‌ها جلوه حضرت زهرا(س) باشد، زن مقابل شوهرش باید خود را بیاراید تا از او دلربایی کند، حضرت زهرا(س) نیازی به این ندارد که صورت یا لباس خویش را بیاراید، چرا که نه چشم علی(ع) با این جلوه‌ها خیره می‌شود و نه شأن زهرا(س) به این کیفیت است.

آرایش صدیقه طاهره(س) آرایشی روحی، معنوی و متعارف آسمانی است که شاید در هر روزی مولی المتقین علی(ع) از هر جلوه زهرا(س) حقایقی برای ایشان کشف می‌شد و ما اصلاً نمی‌توانیم آن را درک کنیم.

لینک دانلود گزیده سخنان آیت الله ضیاءآبادی پیرامون حضرت زهرا(س)

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

(دریافت فایل)

 

برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. ضمنا این وبلاگ در ستاد ساماندهی سایت های وزارت ارشاد ثبت گردید و هرگونه کپی برداری از مطالب آن بدون درج منبع و لینک آن شرعا مجاز نمی باشد. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir