وبلاگicon
آیت الله تحریری: توجه الهی با پایداری و استقامت در راه حق حاصل می‌شود

کلینیک روح درمانی،آیت الله محمد باقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه قم عصر امروز 29 بهمن 1393در جلسه اخلاق مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) که در مسجد این مجموعه برگزار شد به تبیین فرازهایی از مواعظ خداوند به حضرت موسی پرداخت.

 

وی با بیان این که خداوند در این فراز موعظه حضرت موسی(ع) را به جایگاه و شخصیت پیامبران بعد از خود که حضرت عیسی(ع) و رسول اکرم(ص) هستند توجه می دهد، گفت: همان گونه که در کتاب های آسمانی بشارت پیامبرهای بعدی آمده است، خداوند نیز حضرت موسی را به پیامبران بعد از خود آگاهی می دهد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های حضرت عیسی(ع) و پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت شخصی بسیار عابد و زاهد بود که در سرزمین زیتون و محل عبادتگاه پرورش پیدا کرده است؛ خداوند در بیان شاخصه رسول اکرم(ص) می فرماید که ایشان پاک، پاکیزه شده و پاک کننده هستند.

 

وی با بیان این که خداوند پیامبر اسلام را از پلیدی ها پاک کرده است، اظهار داشت: حضرت از پلیدی های ظاهری و باطنی پاک شده است، طهارت ظاهری یعنی وجود رسول اکرم(ص) در بستری پاکیزه و از نسل پاک است.

 

آیت الله تحریری ادامه داد: منظور از طهارت باطنی پیامبر اسلام پاکیزگی ایشان از  شرک، کفر، آلودگی های اخلاق و عملی است که این آلودگی ها در زمان جاهلیت رواج فراوانی داشت، وجود مقدس حضرت از تمامی ناپاکی ها جدا بوده است.

 

وی با اشاره به معرفی رسول اکرم(ص) در کتاب تورات ابراز داشت: در این کتاب بیان شده که حضرت مؤمن به معنای خاص بوده و تسلط بر تمام کتاب های آسمانی دارد، همچنین دین پیامبر اسلام بر دیگر ادیان برتر بیان شده است؛ از دیگر ویژگی های حضرت را حالت خضوع، خشوع کرده اند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که رسول اکرم(ص) با مساکین رابطه برادری داشتند، عنوان کرد: حضرت در ارتباط با دیگران نخست به مساکین و فقرا رسیدگی می کردند و معتقد بودند که برادری فقط از طریق اسلام است؛ بنابراین افراد مسلمان را مورد عنایت قرار می دادند.

 

وی با اشاره به ویژگی ها امت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: امت حضرت، امتی مورد رحم بوده که خداوند عنایت ویژه ای به آن دارد، البته فعلیت پیدا کردن این عنایت زمانی اتفاق می افتد که مسلمانان در راه حق پایداری و استقامت داشته باشند؛ برای امت پیامبر اسلام ساعاتی معین در شبانه روز وجود دارد که این اوقات را اختصاص به ارتباط با خداوند می دهند و نماز بر پا می‌کنند.

 

آیت الله تحریری در پایان سخنانش گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) می فرماید که ای موسی منتظر پیامبر خاتم باش و راه او را تبعیت کن که مسیر عبودیت است، رابطه اخوت بین پیامبران بر اساس هدف عالی خلقت وجود داشته است؛ بالاترین جایگاه عبودیت مربوط به خاتم پیامبران است.

رسا

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir